(Relato pertencente a Tres viaxes no tempo de Ramón Caride)

Entrou naquela tenda de cedés, nun barrio periférico que non coñecía apenas. Un letreiro escrito a man, anunciando a vindeira liquidación por cese de actividade, campaba na vidreira. Levaba tempo sen ver negocio ningún de venda de música en soporte físico. Anos se cadra. Esta debía ser a última tenda de cedés que quedaba no país antes coñecido como Galicia e/ou Galiza, e agora como comunidade autónoma descafeinada do noroeste. Con probar non se perdía nada, decidiu. Entrou.

Tenda de discos

Daquela, o corazón deulle un chouto. Acababa de chegar, mirou por riba, e foi un deses instantes máxicos dos que acontecen poucos na vida. Velaí estaba. A piques estivera de pasar sen o ver, case desapercibido entre a fileira de cubertas de monstros ironmaideanos, bachatas e triunfitos. Finalmente, era seu. E iso que entrara á tenda sen esperanza ningunha. A decadencia das tendas de cedés parecía correr parella á do mundo en xeral. As pouquísimas que restaban convertéranse en tendas de camisetas. Así e todo, nunca deixaba de entrar en ningunha e probar. Sen sorte, até hoxe mesmo.

         Levaba tanto tempo pescudando aquel disco que lle daba pena admitilo. Coma o pobre xogador da canción de Los Suaves, debía apostar todo á carta derradeira para así non ter nada máis que perder, para poder rematar sen nada. Rematar sen nada. A única forma digna do fracaso. Porque buscar un cedé vinte e sete anos é absurdo, pero non máis absurdo do que é a vida en xeral. E aquí o tiña, ao cabo. Velaquí a peza cobrada ante os seus ollos de asombro, abertos e presos no seu feitizo. No sitio onde menos agardara achalo, cando xa non o esperaba. Mirouno engaiolado. Ao comezo, mesmo lle parecía que o soñaba. Pero non, era certo. Alí estaba. Era o disco que lle faltaba, o mesmo que procurara tantos anos de tenda en tenda, e máis tarde nas páxinas especializadas en coleccionismo da rede. O mesmo disco que tivera tanto éxito nos seus xa afastados anos de estudante compostelán. Daquela triunfara na súa primixenia e clandestina versión de vinilo negro en funda de cartón, envoltorio que rematara rachado e coa tinta erosionada por tantas mans que o compartiran, tanto como o propio disco finara de seu, cuberto de pegadas dixitais e raias nos sucos pola repetición innúmera dos xestos e das escoitas. Acaso como a súa alma gastada e marcada a ferro polas pegadas e mudanzas dos tempos e vontades que mudaran, segundo anunciara o cantor, aínda que non a mellor necesariamente.

A certa altura da vida, pensou, dá vertixe mirar cara atrás. O peor é que case dá vertixe ollar a calquera lado. A vida está chea de malentendidos: el sempre confundira os bugallos coas landras, por exemplo. Ou sexa, a superestrutura coa infraestrutura, que vén sendo como comezar a casa polo tellado. Por iso preferira de sempre a Soledad Bravo antes que a Mercedes Sosa. Velaí a razón de procurar gravacións de cantos revolucionarios e non as edicións raras das obras fundacionais de Karl Marx ou Rosa Luxemburg. O universo é infinito, certamente. Pero os límites do coñecemento humano directo son case tan estreitos coma os do coñecemento carnal, que xa é dicir.

Volveu soñar un gran incendio que alumease o mundo co seu resplandecer, unha biblioteca de Alexandría en lapas elevada á enésima potencia, e que liberase de vez o espírito humano, sulagándoo nun océano de paz e ledicia perpetuas, dunha amplitude cósmica. Tan cumprido e tan brillante coma o lume ardente que as hordas proletarias comandadas por Lenin, Trosky ou Bakunin ergueran no seu día. Pero desta volta cun final máis feliz do que lle tocou a Allende: Eso no está muerto/ no me lo mataron/ ni con la distancia/ ni con el vil soldado. Impensadamente escoitábao na súa cabeza, cunha intensidade descoñecida en case tres décadas.

Alén do dito, Chile volvía estar de moda hoxe, agora pola súa gastronomía. Nin a nostalxia é o que era… Aínda coa quentura que despedía o remol do incendiado Palacio de Inverno ardéndolle nas fazulas, pagou o cedé. Quince euros con oitenta e cinco. Meteu o recibo na carteira e rexeitou a bolsa de plástico. Non vía a hora de chegar á casa e poñelo.

Saíu da tenda e o seu paso pareceulle, non sabía ben polo que, o andar dun rapaz máis novo.

Ramón Caride Ogando

Ramón Caride Ogando

Profesor de Bioloxía, escritor

Ramón Caride Ogando naceu en Cea, Galicia, en 1957. Estudou Bioloxía na Universidade de Santiago de Compostela e  traballou como profesor de secundaria. É un prolífico escritor que cultivou diversos xéneros como a poesía, a narrativa para nenos e adultos e o ensaio. Escribe en galego, e a súa primeira obra narrativa publicouse en 1990, “Os ollos da noite. Algunhas das súas obras traducíronse ao castelán como Perigo vertical, O futuro roubado, Ameaza na Antártida ou O frío azul. Pola súa produción de literatura infantil e xuvenil, o autor galego foi recoñecido co Premio Merlín. Tamén se fixo con premios como “Risco ou Café Dublín”, polas súas novelas. É un dos fundadores da revista A Santa Compaña de Cambados(segunda época) e colaborou como columnista en El Mundo, Faro de Vigo ou O Correo Galego.

“No 2017 xubilouse do ensino formal, da escrita por agora aínda non”

máis artigos

♥♥♥ síguenos ♥♥♥